Liberecko

Hrad Svojkov

Sobota v 20:33 | Kačaba
Svojkovský hrádek je taková rychloakce. Nebo alespoň pro nás byla. Auto jsme nechali v zahradě hradu, kterou jsme teda prošli pěšky a vystoupali krátký kopeček k hrádku. Jedná se o menší, opuštěný skalní hrádek. Našemu juniorovi se především líbilo prolézání skalníma chodbičkama. Jinak všude okolo bylo mrtvo. Nikde žádný atrakce, ani stánky, ani lidi, nic. Pokud ale máte cestu okolo, klidně přibrzděte. V sezoně se tu možná i něco děje :)

Rozhledna Na Stráži, Samuelova jeskyně, Sloup v Čechách

5. června 2017 v 20:56 | Kačaba
Na rozhlednu Na Stráži se dá dojít mnoha způsoby, některé už jsem popsala v předchozích článcích, tentokrát jsme šli z parkovišťátka u silnice, protože dítko chtělo ťapat. Dá se ovšem dojet až pod rozhlednu.
A jelikož jsme měli času více, rozhodli jsme se tedy vydat i na procházku k Samuelově jeskyni, dle značení 0,5 km. Procházka nádherná, ale musím upozornit, že ačkoli nejsou potomkovi ani 2 roky, je to turista a celý okruh cestou necestou ušel. Nevzala jsem si krosničku a kousek jsme šli s dítkem za krkem, pokud jste na tom jinak neriskujte a vezměte si nosítko, kočárkem absolutně nesjídné a terén velmi náročný. Určitě ale veliká paráda!

Odkaz na trasu posílám zde

Bílé/Sloní kameny

27. května 2017 v 21:51 | Kačaba
Sloní kameny nedaleko Jitravy na Liberecku nabízí příjemné odreagování pokud cestujete směr Česká Lípa - Liberec. Jedná se o kratinkou procházku, cca 1km z parkoviště u silnice. Cesta je z 80% zpevněná a sjízdná i golfáčem. Zdatní chodílci v pohodě ujdou celé. Vzhledem k tomu, že se opravdu jedná o krátký výlet, nejsou cestou žádné stánky či možnosti občerstvení, odpočinku a podobně. Procházka je to ovšem pěkná, pokud potřebujete v rámci cestování vyvenčit sviště, ideální záležitost. Možné je určitě navázat na turistickou značku a spáchat i delší výlet, my jsme prozatím nezkoušeli.

Sloupský okruh

3. ledna 2017 v 21:34 | Kačaba
Sloupský okruh jsme zahájili zaparkováním na parkovišti pod hradem, bylo mimo sezonu, tudíž nikde ani guma, parkování bez poplatku, veget. Ač neznalí terénu, vyrazili jsme s potomkem v kočárku, terénním kočárku s tím, že máme pro všechny případy dost rukou na nošení. Po krátkém rozhodování kudy tudy cestička, chytili jsme se zelené turistické značky směr od hradu k Záhoříncké kapli. Celá cesta bezvadně sjízdná i kočárem, při troše úsilí a přemlouvání by zvládly i golfky, pokud potřebuje dítko trochu offroadu. Od Záhoříncké kaple držíme stále zelenou směr Slavíček, začíná přituhovat, terén je vážnější, místy se dost zapotíme a kočárku musí být pomoženo i za nápravu. Na rozcestí Pod Slavíčkem se skupina dělí, samochodky razí do Modlivého dolu po červené, kočárkem zůstáváme nahoře, totálně nesjízdné, i pro chodící dítko terén náročný. Od Modlivého dolu jsme se kousek vraceli na rozcestí Pod Slavíčkem. Odtud po červené směr rozhledna na Strážném vrchu. Terén stále dobrý a kočárku přístupný. Z většiny cesty, poté přišlo klesání lesíkem po pískovcích. Nesjízdné, ale velmi. Dítko do náruče kočárek horko těžko drkotal přes pískovce, místy, chytil spodek a převrhl se. S potomkem na palubě nedoporučuji ani omylem, ale z červené se dá před odbočením ze štěrkové cesty do lesa pokračovat dále na silnici a do skalního divadla dojet po silnici Svojkov - Sloup. My to dali pěkně terénem. Silnice nebývá moc frekventovaná, ale pokud se toho nebojíte, doporučuji naší variantu. Z rozhledny se klesá zpátky k hradu po červené, opět až na úseky kočárekfriendly. Výlet každopádně doporučuji jakoukoli dopravou. Ušlé jsme to měli cca do 3 hodin bez poklusového tempa a v zimě. Cestou není moc možností mimo sezonu k občerstvení či přebalení. V sezoně pravděpodobně na rozhledně. I tak velmi pěkné, se svačinou s sebou a pořádnou plínou bez stresu.

kopec Klíč

3. ledna 2017 v 20:41 | Kačaba
Výlet na Klíč byl rychlou, odpolední záležitostí, volili jsme tedy nejkratší možnou variantu a to po modré z rozcestí Pod Klíčem. Tato varianta je téměř od začátku kočárkem nejetelná. Zdatnější chodíci už v pohodě vyšlápnou, terén je až téměř do 2/3 pohodlně schůdný, kameny nastávají až v horní části kopce. Náš Junior by ještě ve svém roce a kousek opravdu celou trasu nevyšlápl, nesl se tedy v krosničce a to vám je pěkný záhul. Cestou není možnost žádného občerstvení než z vlastních zásob, totéž z přebalováním, ale procházka pěkná. Na příště slibuji, že zkusíme jinou trasu, o kterou bych se podělila.

Bezděz

1. října 2016 v 12:06 | Kačaba
Na hrad Bezděz jsme se vydali pěšký z Doks a do Doks pěkně vláčkem, abychom se nemuseli pro auto vracet na stejné místo. Kvůli nedostatku informací o stavu vozovky červeného turistického značení jsme potomka dali do krosničky. Toto upozorňuji plně netřeba, jen trochu zdatnější kočárky projedou směle až na parkoviště pod hradem. Golfáče nedoporučuji, děťátka by mohla mít z ranního mlíčka v půli cesty smetanu. Jedná se o lesní cestu, povrch pevnější, kořenatý. Cestou cca 7,5 km není žádná možnost občerstvení nebo jakéhokoli zázemí, teprve až v obci Bezděz, kde je v sezoně otevřeno množství kiosků a stánků. My jsme navštívili Vyhlídka Restaurant a udělali jsme dobře, příjemné posezení na terásce s vyhlídkou na celé podhradí, výborné jídlo a příjemná obsluha. Pro děti výborná atrakce lození po schodech stále nahorů a dolů :)
Doporučila bych ale navštívit až po návratu z hradu. Táhnout do kopce na hrad dítě a výpečky se špenátem je peklo!
Pokud se rozhodnete trasu absolvovat s kočárem, bude lepší ho zaparkovat v restauraci, nahoru kočárky nevyjedou. Cesta je velmi velmi kamenitá, na některých úsecích jsou schody a všechno pekelně klouže.
Hrad je ve velmi pěkném stavu a stále prochází rekonstrukcí. Výhled do okolí je jedinečný. V pokladně hradu je možnost zakoupit menší občerstvení a toalety jsou zde nahoře TOI TOI.
Jako skupina jsme se nehonili a také jsme byli trochu línější, zpáteční cestu jsme zvolili autobusem přímo z obce Bezděz. Pro děti také zážitek.

ZOOpark Doksy

1. října 2016 v 11:52 | Kačaba
ZOOpark Doksy musím hned do začátku všem vřele doporučit. Nejedná se o klasickou ZOOlogickou zahradu, neboť tu není velký počet zvířat, park je menší, ale o to silnější si odnesete zážitek, jelikož si většinu býložravých zvířátek můžete na vlastní nebezpečí pohladit. Potomci si tedy náramně užijí hlazení zeber, velbloudů a různých dalších domácích i nedomácích zvířátek. Možná je jízda na poníkovi, kolotoči tzv. karuselu, foto s koťaty černého pantera. Dále také i menší občerstvení, toalety jsme nepotřebovali, tudíž ani nehledali. Park se nachází nedaleko vlakové zastávky, takže pokud si chcete dát pivečko, není žádný problém.
Na lidech, kteří tu pracují je vidět, že je práce baví a jdou do toho se zápalem, zvířátka jsou kontaktní a spokojená, kéž by takhle vypadaly všechny zoo!

Muzeum archeologie Šatlava, Česká Lípa

3. srpna 2016 v 21:08 | Kačaba
Archeologické muzeum v České Lípě se nachází ve Vězeňské ulici nedaleko náměstí TGM. V sezoně otevřeno od 9-12 a 13-17. Funguje na zazvonění za řetízek na dveřích. Provádí a přednáší velmi milý a vtipný pán. Zajímavé bude pravděpodobně až pro malinko odrostlejší děti. Dozvíte se o historii České Lípy, domu bývalé šatlavy a blízkého okolí.

Botanická zahrada Liberec

3. srpna 2016 v 21:03 | Kačaba
Do botanické zahrady v Liberci jsme se vydali za nepříliš pěkného počasí s ročním prckem. Takovýto skříteček úplně neocení krásu afrického pralesa, zato se mu velmi ale opravdu velmi líbila veškerá akvária. Spousta barevných rybiček, světýlka, bublinky. Chodící jednotky bezproblémů mohou ťapat, zahrada není nikterak veliká, nehrozí předčasný záchvat únavy. My jsme absolvovali s golfkama a do některých úseků jsme se nehrnuli, protože cestičky byly úzké a návštěvníci netrpěliví. S velkým kočárkem, nedejbože s dvojčaty možno hodnotit jako velmi obtížné. Krosničku bych také neriskovala, jelikož je náš potomek velmi všetečný a nerada bych na zádech nosila ještě palmu. Co se týče zázemí, jsou zde toalety bez přebalovacího pultu nebo místností pro maminky s miminky. Občerstvení venku. Ovšem velmi blízko zahrady je cukrárna a restaurace, které jistě větší komfort poskytují. Dá se hodnotit jako příjemně strávené odpoledne. Lepší ovšem spojit s návštěvou zoologické.

Máchovo jezero, Staré Splavy, Liberecký kraj

15. června 2016 v 19:42 | Kačaba
Máchání s nemluvňaty
procházka kolem "Mácháče" je jedna z nejhezčích, která se dá na Českolipsku s kočárkem spáchat, do Starých Splavů se krásně dokodrcáte vláčkem buď ze směru od České Lípy, nebo Mladé Boleslavi a hned u nádraží se chytnete žluté značky. Pokud startujete po 11 hodině, můžete se hnedle zastavit v restauraci Sklípek, kterou na žluté značce nemůžete minout. Zdejší kuchyni musíme jen doporučit! Pokud jste tu dříve, při troše štěstí a sezonním čase budou otevřené kiosky na pláži. Staré Splavy nabízí hned několik možností vyžití s prťaty. Přímo ve městečku je dětské hřiště s prolézačkami, na pláži Máchova jezera je možnost půjčení šlapadel, bohapusté flákání, nebo návštěva aquaparku.
My jsme zvolili aktivnější variantu, obkroužení téměř celého jezera. Kočárek máme čtyřkolý, ale i trojkolky, možná i golfky se mohou do této trasy pustit, většina je po rovině, terén písčitý či po pevných cestách. Pouze na několika úsecích je potřeba kočárek poponést, ale je to minimum. Hned zhruba po půl kilometru vede žlutá značka cestou mezi skalami, pohodlně sjízdné, maximálně podřadíte na nižší rychlost, ovšem za další půl kilometr jsme vyndavali miminko z kočárku a ten jsme snášeli, jelikož byla pěšina strmá a hrbolatá, nebezpečí vysypání. Dále vše bez výsadku.
V sezoně na naučné stezce Swamp potkáte několik možností jak přenocování v kempech, tak možnosti občerstvení. Děťátka se mohou vykoupat, protáhnout, občerstvit, jejich dozor zrovna tak.
Žlutá značka nás dovedla až k Břehyňskému rybníku, doporučuji zajít se podívat na pláž a potom se vrátit na silnici. Bytelnější kočárky nepřejedou přes stavidlo. My jsme opět přenášeli.
Až do Doks už je zase vše bez komplikaci, cesta opět velmi pohodlná. Na pár kilometrech mezi rybníkem a Doksama není žádná možnost občerstvení. Ale to se asi dá na těch 2,5 kilometrech přežít, jen se s tím musí počítat.
Silnější a rychlejší výpravy mohou z Doks po červené pokračovat dále do Starých Splavů a dotočit tak okruh. My jsme byli trošku pohodlnější a pomalejší výprava. Ale na spěchání je vždycky dost času. Lépe si tuto procházku pěkně užít.
Kdo má vícero času může navštívit v Doksech muzeum Čtyřlístku či místní zoopark Berousek, ale o tom již příště.

Peklo, okres Česká Lípa, Liberecký kraj

29. května 2016 v 23:09 | Kačaba
peklo Peklem
legrace, výlet Peklem je nádhera. Vláčkem jsme se posunuli do Zahrádek, odtud je cesta nejsympatičtější. Mockráte jsme se různě dohadovali, zda je Peklo jetelné kočárkem. Odpověď se nám dostala velice záhy. Při sestupu od vlaku vede cesta mezi skálou a domy, po schodech vytesaných do skály. první problém. Další, ještě zásadnější, při vstupu do Pekla je kvůli cyklistům vyhotoven jakýsi kololam, kde báječně projdete po svých, ovšem nedovedu si představit kočárek, který by se tam zžížalil. Možnost vyndat dítko, kočár zdvihnout nad hlavu, přenést překážku a dále pokračovat kočárem, tak jako tak ani další cesta není úplně hitparáda, kořeny, náklon, zúžení.
Zvolili jsme tedy transport dětí v krosničkách a po svých. Absolvováno po svých dítětem 5let, pohodlné i pro menší, které jdou směrem, kterým potřebujete. 2 leté a roček neseni na zádech. Pohodlné, pro toto upravené.
Celé Peklo je bez "civilizovaného" zázemí, žádné restaurace, přebalovací pulty či podobně, všechno pěkně s sebou. Ale výlet moc pěkný.